liife

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Lite om skolan och livet

Av Sissela - 11 september 2013 18:04

Nu var det ganska exakt en månad sen jag skrev något här. 

Tiden har inte funnits och framförallt inte inspirationen. Mitt liv har varit uppochner och fullt upp hela tiden typ.

Sen sisst jag skrev har jag hunnit göra massa saker, eller aa.. Skolan började de 19 augusti så den har tagit mycket av min tid. 

Jag har börjat på Naturvetenskapliga programmet i Visby och som alla säker vet är NA känt för att ha mycket plugg och framförallt matte. Vi hade vårt första matteprov förra veckan, efter typ två veckor med riktiga lektioner, och vi ska vara klara med den här matteboken till december (Matteboken är ungefär lika tjock som den vi läste på heela nian) så ja.. Jag har varit tvungen att ta hem  matten nästan efter varje lektion innan jag kom in i tänket och framförallt tempot. Nu har vi börjat komma in i mattens fart och alla andra ämnen har kommit igång lite smått, men nästan alla lärare säger att vi kommer komma igång klokt när vi får våra datorer ( i kommer få datorer av skolan som hjälpmedel i plugget).

Men jag trivs jättebra i min klass, alla är superhärliga och lärarna är bara för goa ;)

Linjen trivs jag också jättebra med, det känns som jag kommit rätt. Efter att ha velat lite fram och tillbaka i våras är det otroligt skönt att känna att jag gjort precis rätt val, nu får jag utmaningar men det är inte heller för svårt.

Det enda som är lite jobbigt är att vi har inte så långa raster eller håltimmar, men det är typ bättre än i min förra skola så jag ska inte klaga ;)

Det som varit jobbigast med vårt schema är att vårt schema ändrades typ varjedag så det var alltid lika roligt när man kom till skolan och trodde man skule ha en viss lektion och sen fick man veta att det var nåt helt annnan lektion. Men nu är det typ ordnat iallafall så nu ska vi nog kunna lita på schemat igen ;)

Fotbollen går bra, blir bättre och bättre hela tiden. Humöret är på topp, livet flyter verkligen på för tillfället.

Har flyttat in i en lägenhet med Emma också, min bästa vän som alltid finns vid min sida. Det var en omställning i sig, men det känns bara helt rätt. Allt har funkar, inget tjafs om vem som gör vad, inga föräldrar som skriker hur man ska göra och vara osv osv..

Finns så mycket som jag skulle kunna skriva men det är inte så viktigt och känner att inlägget redan nu börjar bli väldigt långt. Men nu vet ni iallafall vad jag tycker om min skola och lite så ;)

   

Puss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sissela - 4 oktober 2013 07:42

Klockan är fan tjugo i och jag är i skolan :o Kom hit för typ tio minuter sen.. Det har nog fan aldrig hänt tidigare, eller iaf inte sen jag började gymnasiet ;) Jag bukar typ komma tio- fem i och behöva stressa till lektionen nu har jag till och...

Av Sissela - 1 oktober 2013 12:07

Dagen blev lite bättre när jag kom till skolan, eller aa.. Allt gick inte emot mig som innan. Min klasskompis var jättesnäll och lät mig skjutsa henne till skolan på hennes cykel så jag slapp gå mellan skolorna och komma försent (vi går halva dagen...

Av Sissela - 1 oktober 2013 08:02

Sätter mig på cykeln och börjar cykla till skolan, undrar vad fan sol händer med min cykel och ser att jag har punka... ...

Av Sissela - 30 september 2013 23:07


Äntligen klar me inlämningsuppgiften, hade gått liiite snabbare om man haft klokt internet, men men.. Det tog lång tid men jag lyckade få fram den information jag behövde.   Nu ska jag plugga på franskaläxan jag har tills imorgon.   Tur att ...

Av Sissela - 30 september 2013 20:29

Dålig uppdatering I know.. Men har inte aft så mycke tid till övers och nu har vårt internet typ dött, Jag är förvånad att jag ens lyckades komma in på bloggen.. Då kan ni tänka er hur dåligt internetet är här för tillfället. I skolan har jag ju in...

Presentation


Hej hej!
Mitt namn är Sissela och här skriver jag om min vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards