liife

Alla inlägg under juni 2013

Av Sissela - 26 juni 2013 17:42

Ska hjälpa pappa lite.
Vi hörs.

Av Sissela - 25 juni 2013 11:25

Sitter på biussen mot stan nu, Åå tänkte skriva lite om matchen igår.

Vi går ut starkt, har spelet o början, dom får mål på en hörna och vi går ner oss, lyckas göra ett mål och kvittera.. dom får in ytterligare två bollar i mål. De bollarna gick över mig. Den första hade jag inte en chans att ta, då jag var i position, lite närmare första stolpen för att täcka upp och hon skjuter på bortre stolpen rakt in i krysset. Det andra bollen var jag på, men det var precis så jag inte fick tag på den.
Så de ledde med 3-1 efter första halvlek.

Andra halvlek går vi in och briljerar de första 15 minuterna, gör två mål de första fyra minuterna och ett tredje efter några minuter igen, men domarn dömde det som offside och det var klart och tydligt inte offside.. men men.. efter det bortdömda målet blir vi trötta och börjar gå ner oss, går inte in i närkamperna, sätter inte pressen och de lyckas göra ett mål till, som också det går över huvudet på mig och jag var bara några cm ifrån och ta bollen. Då får jag höra av vår tränare: "läs av dom bollarna tidigare, det är tredje bollen som går över dig!"
Tror han inte att jag vet det eller?! Och han säger det så att det känns som att man är sämst i världen.. jag vet väl själv att jag skulle backat lite tidigare och kunnat nå bollen.. jag blir ju lixom sur på mig själv för att jag inte tar dom bollarna.. och när jag känner mig dålig blir jag bara sur på mig själv och blir mer och mer frustrerad när det inte funkar som det ska...
Jag tyckte det gick helt okej innan det målet, och hade nog inte tagit det så hårt om min tränare inte så som han sa, men men.. vi kom igen lite i slutet, men det blev inga fler mål i matchen och de vann med 4-3. Det var surt att förlora den matchen, eftersom vi hade det mesta spelet och vi är egentligen ett bättre lag..
Jaja sånt man får ta och det var ju inte direkt bara mitt fel utan hela lagets.

Av Sissela - 24 juni 2013 13:08

Sitter just nu och gör lite arbete åt pappa. Det är väldigt varmt häär. Men de är ju bara skönt! :-D

Tyvärr ska jag inte vara ute i solen så mycket innan matchen för att spara energi till den. Men det är ju helt ok när man kan tjäna lite pengar istället ;-)

Såhär ser min outfit ut för tillfället.

Puss

Av Sissela - 24 juni 2013 01:06

Imorgon ska jag först fixa lite saker för pappa och sen ska jag nog kanske ta det lite lugnt innan jag ska packa väskan och åka till elektronikaffären för att prata med dem om min surfplatta, som jag förövrigt vann på skolavslutningen för att jag inte rökt eller snusat under min högstadietid (y)

Felet med den är iaf att det inte går att få in hörlurarna, så man kan inte lyssna på t.ex musik i headset eller högtalare... Hade jag fått ett par hörlurar som passade hade det ju inte varit något problem för då skulle det vara rätt att hålet är mindre, men hörlurarna som följde med gick inte ner i hålet på surfplattan.. det var en helt vanlig kontakt på hörlurarna, kollade det när jag provade att sätta i hörlurarna i min mobil för att kolla att det inte var de som blivit felproducerade. Men så var det ju inte..

Aja jag ska iaf gå dit och visa plattan och säga att jag vann den i skolan, sen får jag se vad dom säger, om dom säger att jag måste ha kvitto måste jag ha tag på nån på skolan osv... Hoppas det går att fixa även fast jag inte har kvittot, dessutom brukar ju affärer ha kopior på alla kvitton. Om det går slipper jag krångla en jävla massa med skolan.. hoppas hoppas hoppas!!
Håll tummarna för mig ;-)

När jag varit i affären och fixat med surfplattan ska jag gå hem till min syster och äta mat innan jag ska iväg på match! :-D
skrev ju lite om de förut så ni kanske förstår att jag verkligen vill prestera eftersom jag vill visa vad jag går för och visa att jag vill spela.

Börjar dock bli lite nervös eftersom jag har ganska stora förväntningar och krav på min presentation och på träningen ikväll fick jag väldigt orena träffar i mina utsparkar.. jag älskar när allt bara flyter på så jag vet inte riktigt vad jag ska göra bär det går mindre bra.. då känner jag mig bara dålig..

Jaja jag ska göra allt i min makt för att det ska gå bra imorgon :-)

Vi hörs!
Puss

Av Sissela - 23 juni 2013 21:00

Hej hej bloggisen!
Har varit på fotbollsträning och ska snart äta lite för att bygga upp musklerna och ladda inför imorgon!
Spelar match då och jag taggar som fan för att jag äntligen ska få stå i mål! :-D
Har typ fått stått i mål tre och en halv match den här säsongen... :-\ och jag har åkt in särskilt till stan på målvaktsträning varje vecka utöver våra lagträningar.

Självklart ska jag inte klaga på att få extraträning, men man vill ju se att det ger resultat också, sen vill man ju själv få känna att man duger. Och det gör jag inte riktigt när jag aldrig får stå i mål.. visst får jag ju spel ute och tycker det är väldigt kul, men det är ju ändå inte samma sak eftersom jag ändå är målvakt och bara tränar som målvakt.

Haha men jag e tagg som bara satan för nu ska dom banne mig få se vad de gått miste om de andra matcherna!

Oj vilken fin bild haha ^^

Skriver lite mer om dagen eller aa morgondagen ^^ lie senare för nu ska jag äta :-D

Puss

Av Sissela - 21 juni 2013 14:25

Av Sissela - 15 juni 2013 21:54

Känner att min uppdatering verkligen är kass nu.. men jag har haft så mycket att göra inför skolavslutningen så jag har varken haftnnit eller haft lust att blogga. Sen har jag inte haft någon större inspiration till vad jag ska blogga om, vet väl inte riktigt ännu vad jag ska blogga om, men nu är det iaf sommarlov och jag kommer KANSKE hinna och orka blogga lite mer.
Hoppas du som läser det här har det bra och att du får en grym sommar varesig du jobbar eller inte, för det åka iaf jag.
Det här året ska jag verkligen njuta av sommaren!

Idag har jag varit och spelat pärk hela dagen (för de som inte vet så är det en gotländsk sport), vi kom tvåa :-)
Imorgon ska jag ge mig på en variant av pärk som jag aldrig någonsin har provat tidigare, det ska bli spännande men är fett nervös. Så hela den här helgen består i stort sett av pärk. Det är små cuper som vi spelar nu, sen det viktigaste är atångaspelen där det finns över hundra lag som spelar (fast i olika "divisioner").
Efter pärken imorgon ska jag på fotbollsträning :-D

Puss

Av Sissela - 10 juni 2013 23:36

Slutade klockan två idag eftersom vi inte hade någon gympa för att vi badade på förmiddagen. Fast jag hade ju såklart inga badkläder med mig för att när jag frågade min lärare om det förra veckan så han att det bara var för de som inte hade gjort ett simprov i början av terminen och eftersom jag var med på det tänkte jag att jag inte behövde det... Det var bara det att min lärare inte hade någon koll.. jag hade läst på vår sida att alla nior skulle bada så jag frågade honom (det är min idrottslärare alltså) och han sa att det bara var för de som inte hade simmat... Bra koll där! Och det var han som fixade med allting... -.-
Tur för mig att det var okej att bara titta vad de andra gjorde och prova det som var på land ^^
Om ni undrar så hade vi livräddning ;-)

Efter skolan drog hela klassen hem till Petra och fixade med vår vagn som vi ska åka med på avslutningen ^^
Den kommer bli såå grym!

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon och orkar vara med på konserten ^^
Japp vi ska ha vårkonsert i skolan imorgon.

Puss

Presentation


Hej hej!
Mitt namn är Sissela och här skriver jag om min vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards